حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

مصر از احداث منطقه لجستیک برای دریافت کمک‌های غزه خبرداد

  • کد خبر: ۲۱۲۴۴۱
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مصر از احداث منطقه لجستیک برای دریافت کمک‌های غزه خبرداد
مصر از احداث یک «منطقه لجستیک» برای دریافت کمک‌های ارسالی برای اهالی غزه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد عبد الفضیل شوشه»، استاندار سینای شمالی در این باره اعلام کرد که نیرو‌های مسلح مصر در حال ایجاد منطقه‌ای لجستیک در بخش مصری رفح به‌منظور پذیرش کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه هستند.

طبق گزارش شبکه العربیه، وی مزیت احداث چنین منطقه‌ای را علاوه بر تسهیل فعالیت هلال احمر مصر، کاستن از ترافیک کامیون‌ها و ازدحام جمعیت در منطقه «العریش» و در جاده‌های این کشور عنوان کرد.

استاندار سینای شمالی همچنین تاکید کرد که منطقه در دست احداث و تجهیز، شامل پارکینگ کامیون‌ها، انبار‌های ایمن، ساختمان‌های اداری و استراحت‌گاه‌هایی برای رانندگان است.

شوشه با اشاره به رسیدن کمک‌های ارسالی برای نوار غزه از راه‌های زمینی، دریایی و هوایی به استان سینای شمالی، گفت: ورود کامیون‌ها از طریق زمینی به استان، ورود کشتی‌ها از طریق بنادر و هواپیما‌ها از طریق فرودگاه بین‌المللی العریش همچنان ادامه دارد.

این اظهارات استاندار سینای شمالی پس از بیان شد که روز گذشته، برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احداث منطقه امنیتی حائل توسط مقامات مصر در بخش مصری شهر رفح برای اسکان آوارگان فلسطینی مطرح کرده بودند.

دولت مصر روز گذشته ضمن بیان موضع ثابت خود در مخالفت قاطعانه با کوچ اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه، طی بیانیه‌ای در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، هر گونه توافق با اسرائیل برای پذیرش آوارگان فلسطینی در صورت کوچ اجباری آن‌ها به خارج از نوار غزه به دلیل یورش زمینی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح، را تکذیب کرد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آن‌ها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->